השר חיים ביטון על הרפורמה המשפטית: "צריך להתקדם"

    מהדורת הבוקר No Comments on השר חיים ביטון על הרפורמה המשפטית: "צריך להתקדם"

    השר חיים ביטון ב"מהדורת הבוקר": "צריך להתקדם צעד אחר צעד וגם אם יחזרו המחאות אין מה לעשות. צריך לתקן עילת הסבירות, הרב אריה דרעי צריך לחזור לממשלה בהקדם. פקידי האוצר ניסו לתקוע את תקציב הישיבות ולהוריד את שכר האברכים לכאלף שקל. התעקשנו שזה לא יקרה, ואני יכול לומר שכבר השבוע יעבור הכסף"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר במשרד החינוך חיים ביטון בראיון לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר': "אפתח בברכת רפואה שלמה לחיילים שנפצעו במארב בג'נין. שיחזרו לביתם בשלום. לא צריכים לומר שיש כאן שני עמים, אנחנו עם אחד אבל צריכים לעשות. עשינו, המתנו, הלכנו לקראתם – ראש הממשלה צודק, צריך להתקדם צעד אחר צעד וגם אם יחזרו המחאות אין מה לעשות".

    "מאמין לנתניהו. כבר כולם מבינים מה היה, יודעים מה יהיה ובכל זאת מצהירים שימשיכו. אנחנו בכל זאת מתעקשים על עילת הסבירות שיביא את חזרתו של הרב אריה דרעי לשולחן הממשלה" אמר השר סאגת הרפורמה המשפטית וכישלון שיחות המשא ומתן בין הצדדים.

    "הפה שאסר הוא הפה שהתיר. יו"ר התנועה הורה לנו לא להעביר את כילת הסבירות, ואצלנו ככל שהוא מורה לנו אנחנו עושים. אבל ארגיע אתכם, במשך שנותיו הוא ראה הרבה דברים ולכן נוכחותו חשובה. צריכים לתקן את החוק, את עילת הסבירת למען המדינה כי הרב דרעי תורם מניסיונו, מגשר ומפשר".

    השר ביטון הרגיע את החשש מחזרת המחאות: "מעריך שכאשר עילת הסבירות תעבור, המדינה לא תרעד". השר הוסיף באיום מרומז: "ואני מזכיר שגם אם לא תעבור, יתכן שהמדינה תרעד".

    השר ביטון התייחס לבחירות לרבנות הראשית: "ברבנות הראשית מכהנים רבנים מצוינים, הם יכולים להמשיך. משרד הדתות הןא משרד שלנו, אין למתנגדים שום סיבה להתערב לנו. בסאבטקסט של השיחה עם שרי עוצמה יהודית היה נשמע שההתנגדות שלהם זה להרוויח רווחים במשרדים האחרים".

    "השר פרוש דיבר בהתחלה וטען לחילול ה' – דיברתי איתו בארבע עיניים ולא הבנתי מה הוא רוצה. בכלל הציבור שלו לא מתעניין ברבנות הראשית, אולי אפי' מתנגד לזה"

    לגבי הרשיות המקומיות אמר: "לא יודע להגיד שם מועמד שירוץ בבני ברק. אבל אני יודע לומר שש"ס החליטה לסיים עם הליך הרוטציה בין דגל התורה ואגודת ישראל בעיר – אם יהיה הסכם, אין בעיה".

    אנחנו לא מרגישים שהציבור שלנו מקבל את כל מה שצריך באלעד, בלי קשר לעדה של ראש העיר. אבל בלי קשר מגיע לנו נציג ספרדי, הרב בוטבול עושה עבודה טובה ואנחנו נלך עד הסוף".

    האזינו

     

     



    0 תגובות